29 joulukuuta 2013

Noël français

Heippa hei sinne Suomeen ! Toivottavasti kaikilla on ollut hyvä joulu! Ajattelin ryhdistaytyä tämän blogini kanssa kun sain kavereilta maailman parhaan joululahjan, videon, jossa mua mm. kehotettiin ryhdistäytymään.. Kiitos vielä kaikille, ette ois voinu antaa parempaa alkua mun joululle täällä!<3 Kiitos myös äitille ja kaikille jotka olivat mulle pakettiin laittanut joululahjan! Koulussa ennen loman alkua jaoin fazerin suomi suklaata kavereille joululahjana ja ei tarvinnut kauan odottaa että ne oli hävinnyt.




Joulu vietettiin pienellä porukalla lounastaen. Kaikista parasta oli kun mun hostsisko saapui vihdoin tänne Ranskan maalle Kanadasta. Tänne on myös joululoman ajaksi palannut argentiinalainen vaihtari joka kaksi vuotta sitten vietti vaihtovuotensa mun hostperheessä ja on ollut tosi kiva tavata! Vaikka mulla oli mun ihana hostperhe ympärillä jouluna, ei mulla ollut yhtään joulutunnelmaa... Osittain tää johtui siitä ettei joulua täällä valmistella. Jouluvaloja ei ollut saatika joulukuusta. Pipareita leivoin itse ennen joulua joten sain pienen sirauksen oikeata joulua tänne :) Suurin vaikuttaja on myös sää, sillä joulun jälkeisinä päivinä kävelin rannalla toppi päällä! Vaikka joulu ei tuntunutkaan joululta vietettiin ihan huippu lounas yhdessä ja ruoka pöydässä tuli istuttua 6 tuntia putkeen...


Aiemmin odotin joulua peläten, kuinka tunteet purkautuu koti-ikävästä.. Näin ei kuitenkaa onneksi mun kohdalla tapahtunut. Tottakai mulla on ikävä kotiin perhettä, kavereita ja kaikkia pienia tapoja, mutta samaan aikaan en halua ajatella ikävöiväni, koska oon saanut elämästä täällä kiinni. Mun päivät on täyttynyt ohjelmasta ja hyvä niiin sillä en kerkeä miettimään liikaa..

pyreneet <3

Pian mulla on edessä ensimmäinen perheen vaihto... Tunnelmat on senkin takia aivan sekaiset.. Odotan innolla, että pääsen tutustumaan mun toiseen perheeseen, jossa mua odottaa kolme siskoa ja vanhemmat. Samaan aikaan on tosi haikeeta ajatella, etten enää palaa joka päivä mun ihanien huolehtivaisten hostvanhempien luokse.. Onneksi aina voi tulla tervehtimään! Perheen vaihto tuntuu epätodelliselta myös senkin takia, kun en usko että oon 4 kuukautta jo viettänyt täällä Ranskassa!! Moni asia on tämän 4 kuukauden aikana muuttunut. Oon aina ollut mielestäni rohkea, mutta täällä rohkeutta on tullut vielä rutkasti lisää! Myös Ranskan taito on karttunut huomattavasti.. Nykyään pystyn ihan huoletta puhumaan ja vitsailemaanki ranskaksi. Enpä olisi uskonut siellä Suomessa, että ennen joulua kykenen esittelemään valmistelematta tulevien vaihtareiden edessä Suomea ranskaksi! Huomaan myös muutoksen mun mielessä, oon iloinen tosi pienistä asioista täällä ja stressaan vähemmän!

Hyvät joulut vielä meiltä! Toivottavasti ootte syöny yhtähyvin kuin me !


Toivotan myös oikein railakasta Uuutta Vuotta 2014!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti